sâmbătă, iunie 21, 2014

Puterea încurajării

 
 

Vă voi împărtăși ceva simplu, care a avut puterea de a face mult bine.

Trebuie să vă mărturisesc că nu prea mă pricep la încurajări, din păcate. Este unul din punctele mele slabe cu care mă lupt de câțiva ani, atât în clasă, cât și acasă. Uneori reușesc, alteori nu, dar ce am învățat e că TOȚI avem nevoie de încurajări.

Mi-ar plăcea să știu să spun ce trebuie, exact când trebuie și cum trebuie, însă nu întotdeauna intuiesc starea sufletească a celuilalt și nu întotdeauna găsesc cuvântul sau gestul potrivit. În ceea ce îi privește pe copii, ar fi minunat dacă aș avea o zână care să îmi șoptească în ureche vorbe mângâietoare când se împotmolesc în fața unui obstacol. Sau un Neghiniță isteț...

Acum câteva zile, Măriuța era foarte necăjită că nu putea executa corect o mișcare la balet, eu o ascultam plângându-și neputința, în timp ce încercam să completez niște date într-un caiet. Mâncarea aștepta sa fie pregătită pentru cină, Emanuel plângea, numai grija Nectariei n-o aveam, cred că era pe afară. Ascultând-o cu atenție pe Măriuța, i-am cerut să mă învețe pasul respectiv. În timp ce îmi explica (eram cu Emanuel în brațe), făceam mișcările descrise și ne corectam reciproc (din fericire am priceput repede ce trebuia să fac și chiar am și putut, ceea ce nu s-a întâmplat la alte lecții de balet pe care mi le-a predat minunata mea profesoară, eu neavând mobilitatea și antrenamentul ei). Și ce credeți? În câteva minute problema se rezolvase fără ca eu să fi făcut nimic extraordinar ! Apropierea sufletească, dorința de a înțelege dificultățile cu care se confruntă, un minim de bunăvoință au acționat ca cea mai bună încurajare din lume. Emi s-a simțit minunat săltând pe ritm de polka, eu m-am bucurat de puțină mișcare și mai ales de zâmbetul entuziasmat al Măriuței, iar Măriuța a învățat probabil mai multe lecții: despre puterea perseverenței și bucuria reușitei, despre importanța încurajării, despre dorința de a-i ajuta pe cei din jur. Dacă o întrebați, poate că n-ar ști să vi le spună, dar eu vreau să cred că ceva a  rămas în inimoara ei și că va rodi.

Cu multe luni în urmă am pus-o să învețe această poezie, tocmai pentru a contracara descurajarea care o copleșește uneori când se confruntă cu situații dificile. Mi se pare că toți am avea nevoie să citim aceste rânduri...

             Try Try Again

                                  by T. H. Palmer
 

'Tis a lesson you should heed,
If at first you don't succeed,
Try, try again;

Then your courage should appear,
For if you will persevere,
You will conquer, never fear
Try, try again;

Once or twice, though you might fail,
If you would at last prevail,
Try, try again;

If we strive, 'tis no disgrace
Though we may not win the race;
What should you do in the case?
Try, try again

If you find your task is hard,
Time will bring you your reward,
Try, try again

All that other folks can do,
Why, with patience, should not you?
Only keep this rule in view:
Try, try again.



0 comentarii:

Blog Archive