vineri, octombrie 28, 2011

Uleiul de peşte, aliat al sănătăţii (II)

Partea 1

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu când aud de ulei de peşte mă gândesc la celebrul Tom Sawyer (despre care sunt nevoită să admit cu ruşine că nu îmi amintesc altceva decât faptul că mătuşa îl forţa să ia o lingură de ulei de peşte în fiecare zi!). Însă zilele acestea am început să caut şi alte informaţii, constat că există multe studii si dovezi medicale, aşa că deşi nu îmi place peştele, iau serios în calcul consumul de ulei! Ca de obicei, există şi informaţii ce par să contrazică ceea ce voi scrie mai jos, aşa că nu pot decât să recomand analizarea tuturor datelor înainte de a lua o decizie. (Majoritatea link-urilor incluse în aceste postări sunt în engleză, timpul pe care îl am la dipoziţie nu îmi îngăduie să traduc cele citite, dar se găsesc suficiente articole şi în română pentru cei care nu cunosc limba engleză.)
Aici găsiţi chiar şi o carte Fish Oil şi detalii oferite de autorul ei, neurochirurgul Joseph Maroon, iar aici puteţi citi un articol despre beneficiile consumului de ulei de peşte precum: articulaţii, creier şi inimă sănătoase, reducerea sau eliminarea inflamaţiei din organism, vindecarea cazurilor de acnee, psoriazis, scăderea în greutate. Principalii componenţi ai uleiului de peşte: EPA (acid eicosapentaenoic) şi DHA (acid docosahexaenoic) acţionează sinergic pe mai multe planuri. Astăzi mă voi opri la câteva dintre beneficiile pe care Omega-3 le oferă în special adulţilor. Fragmente din studiile ştiinţifice care susţin afirmaţiile de mai jos, găsiţi pe site-ul lysi.eu. Să reţinem deci următoarele aspecte referitoare la Omega-3:
  • îmbunătăţesc circulaţia cardiovasculară, scad aritmiile, moderează presiunea sanguină
  • normalizează nivelul colesterolului şi al trigliceridelor
  • reduc inflamaţia articulaţiilor, durerile provocate de afecţiuni ale coloanei vertebrale sau ale oaselor
Fie că alegem suplimente de origine vegetală (uleiul de peşte din apele reci precum codul, somonul, tonul, sardinele nu e singura sursa de Omega-3) sau de origine animală, un lucru e clar: hrana noastră actuală (alimente conservate, rafinate etc.) e cam săracă în Omega 3 şi urmările se văd în timp, dacă nu decidem să schimbăm acest lucru.

0 comentarii:

Blog Archive