joi, septembrie 01, 2011

Delicii de vară


Sunt din fire orientată mai mult spre trecut decât spre prezent, aşa că e explicabil de ce regret plecarea verii :)
Ca să mă consolez, încerc să îmi amintesc de bunătăţile pe care le-am putut prepara (şi pe care le savurez în prezent) şi de multele momente frumoase petrecute în familie. Azi voi scrie însă doar despre câteva bunătăţi pentru care nu am, din nefericire şi poze.

Gem de afine şi mure preparat la rece
2kg de afine, 200g mure, 2 kg zahăr brun (ideal era să avem miere), baton de vanilie
Fructele zdrobite le-am amestecat cu zahăr, le-am pus apoi într-un borcan mare, curat şi şters cu un şerveţel îmbibat în ulei de scorţişoară (pe post de conservant).
Rezultatul e delicios, dar mă îndoiesc că va rezista până în iarnă! Tot scoatem borcanul din frigider şi mai luăm câte o lingură...

Sirop de cătină cu miere de salcâm
1kg de fructe, 1kg de miere
Fructele bine stoarse (cojile şi seminţele le-am păstrat pentru ceai) se amestecă cu mierea. Nu cred că mai are nevoie de descriere...

Îngheţată de cireşe amare cu zmeură de pădure
Fructele se amestecă cu zahăr brun şi iaurt (ochiometric). Se bagă la congelator, unde se amestecă din când în când pentru a obţine o compoziţie cremoasă. Pentru o zi cred că m-au iubit şi copiii vecinilor !

Suc de coacăze roşii cu miere
coacăze roşii stoarse bine , miere după gust
A rezistat câteva zile în frigider, culoarea, gustul, aroma sunt absolut delicioase!

2 comentarii:

Diana spunea...

Unde ai gasit retetele astea grozave? Mai ai si altele? Dar pentru zacusca, castraveti etc?
Multumesc.

Iulia spunea...

Diana, le stiu de la prieteni, de pe Internet sau din mintea proprie. Intra pe site-ul Ligiei Pop, al Corneliei Marin sau al Cristelei Georgescu pentru zacusca si alte bunatati.

Blog Archive