sâmbătă, octombrie 25, 2008

Milostenia gospodinelor (din "Cartea Baietilor")





Am inceput sa citesc o carte numita Cartea baietilor, scrisa de preotul si pediatrul Alexei Gracev (editura Credinta Stramoseasca, 2007), care prezinta dialogurile unui tata cu fiul sau, Andrei. Aceastea incep cand baiatul are in jur de 5 ani si sfarsesc la varsta adolescentei, tratand o multime de subiecte, din perspectiva crestin-ortodoxa, de la alimentatia sanatoasa pana la intemeierea unei familii sau alegerea drumului corect in viata.
Mi-a placut felul in care sunt abordate multe teme si m-am gandit sa fac un 'rezumat' la cele ce am citit si mi-au fost de folos, in speranta ca se va dovedi de folos si altora in 'lupta cea buna.

Am aflat ca gospodinele rusoaice de mai demult (eu cred ca nu numai ele), cand coceau painea pentru familie, puneau pe un raft separat si painite pentru saracii, orbii si schilozii care 'umblau cu miile prin sfanta Rusie'. La tara se obisnuia chiar ca aceste painite sa fie puse dis-de-dimineata, pe prispa casei sau la geam pentru ca cei flamanzi sa le gaseasca.

Maine e duminica, o zi numai buna pentru milostenie!

0 comentarii:

Blog Archive